woensdag 1 april 2009

Creatief denken en Content Systemen

Tijdens het voorbereiden van een gesprek met een van de Avansacademies over de uitrol van het Content Systeem, kwam ik op het volgende idee. Het inzichtelijk maken van het komen tot een keuze waar in het Content Systeem informatie op te slaan, is een lastig iets.
In het boek 'Brand-id: inspiratieboek voor creatief denken' kwam ik een plaatje tegen van een verkeerslicht. Dit plaatje zou ook heel goed bruikbaar zijn om deze keus visueler weer te geven en daarmee inzichtelijker te maken.

waar zet ik documenten in het Content System?

Hoe je lastige onderwerpen toch aansprekend kunt verfilmen

Vanochtend ontving ik via de email een bericht van een listserver die me onbekend voorkwam. Door het bericht toch maar te openen, kwam ik terecht bij 2 filmpjes gemaakt door een adviesbureau 'Expanding visions', waarin op een hele duidelijke manier complexe en abstracte begrippen worden verbeeld.
Het eerste filmpje gaat over Enterprise Content Systemen, een ontwikkeling waar we ook binnen Avans mee bezig zijn. Via deze link start je direct het filmpje op: a perfect storm.

Het tweede filmpje is eigenlijk nog ludieker aangegeven en gaat over unified communications, opnieuw een onderwerp wat heel erg in de belangstelling staat (opnieuw ook bij Avans). Start het filmpje door hier te klikken.